Alla inlägg under maj 2010

Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden.

Låt dock aldrig min sinnesro bli så total

att den släcker min indignation
över det som är fel, vrångt och orätt.
Att tårarna slutar rinna nerför mina kinder
och vreden slocknar i mitt bröst.

Låt mig aldrig misströsta

om möjligheten att nå en förändring
bara för att det som är fel är lag och normalt,
att det som är vrångt och orätt har historia.

Och låt mig aldrig tvivla på förståndet

bara för att jag är i minoritet.
Varje ny tanke startar alltid
hos en ensam.

Kristi Himmelsfärdsdag


Undrar nu när askmolnen sprider ut sig efter vulkanen från

island över Europa och flygförbuden ökar

Gälller det även Kristus eller kanske han hittar andra vägar?

eller väntar på bättre förhållande

Av Lord Roland Love Johansson - 9 maj 2010 16:04

 And isolation

Born into award at war.

We cry in the darkness

And consume the poison.

We feel the pain,

Our fear is mutual

Our prison within this

system no love

no freedom

Within it`s framework

Our vision leis outside

Were we can live and care

We sow the seeds of peace

And learn to understand

We are not alone

Our voices will not fade

We confront and question

Our vision is absolute

Jag erkänner!

Jag är fortfarande en upprorisk tonårsrebell, någon gång ibland på en helt vanlig fredagskväll.

När min business outfit åker av efter kvällens afterwork och strategic alliances är inskrivna och synkade mellan min laptop och hand held unit, hoppar jag vilt omkring i vardagsrummet vrålande 800° ackompanjerad av Ebba Grön, spelar luftgitarr till Another Brick in the Wall, tillsammans med Pink Floyd.

Då dyker någon av döttrarna upp och undrar varför jag har söndriga svarta strumbyxor, tovigt hår, rödblossande kinder, en trulig plutmun och sjunger hest "we don't need no education" när jag har predikat vikten av en gedigen utbildning...

Av Lord Roland Love Johansson - 7 maj 2010 20:46

Som alla andra dagar passerar jag en by på väg till jobbet

en by eller ett litet samhälle kanske för en tid sedan.

En by där det fanns allt med tidsenliga hus längs en strand, en lanthandel och järnvägsstation "smalspår" men i en byggd där det var liv och rörelse bland bodarna

och självklart var järnvägstationen och lanthandeln en träffpungt.


Idag öde och lantahandeln stängd och till salu Järnvägsstationen har blivigt sommarstuga, järnvägsrälsen borta sedan länge.

Och nu till min undran vilket var först?

Lade dom ner järnvägen först

eller var det så att folk flyttade

så att järnvägen inte var lönande längre


Presentation


Carpe Diem

Omröstning

Är det för mycket sport på Tv och Radio
 Ja
 Nej
 Absolut inte kunde vara mer
 Är inte intresserad av varken Tv eller sport

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Kort


Ovido - Quiz & Flashcards