Alla inlägg under februari 2013

Av Lord Roland Love Johansson - 21 februari 2013 09:22

Lördag igen


Jaha då var det lördag igen och ring så spelar vi det vanliga Lördagsnöjet och snön ligger vit ute.

Grannen skottar snö som vanligt för det kommer små fjun där uppifrån så behovet att skotta sker varje halvtimme,men nu börjar det hända något som varje tid på detta år G har inhandlat 15 kbm blandved i tremeterslängder, in byta om till skogsutrustning tanka motorsåg och ge sig hän denna trave.


Söndag igen


Fy f,n för dessa söndagar inga pengar snö ute sport på radio, T,v inne, maten slut telefonkortet slut

det bästa hade varit att få sova en vecka till man får pensionen men är ju omöjligt som allt annat

så får väl titta på sport på T,v och våndas


Måndag igen


Jahapp då va det måndag äntligen pallrar mig upp 04,30 trött men det är ju ingen idè att somna om en ½ timme lika bra att tjuren vid hornen så att man kommer i väg trots att man helst skulle vilja ligga kvar och återgå till drömmarnas värd som ibland kan bli en billigt allternativ till verkligheten.

Men jag måste tag i mitt liv och återgå till vardagen även om det kan kännas svårt ibland när man bara vill gå och gömma sig.

Jag vet att det kommer att ta tid att återfalla i vardagliga rutiner igen men det är ett MÅSTE för att jag inte skall gå under.

Men jag känner igen när jag har nått botten och det har jag nu i dags datu jag vet att det kommer att vara lika svårt att gå upp i morgon och nästa dag och nästa, men jag tror att bara det blir som en rutin så kommer det att lyckas.

Ge mig sinnesro att förändra det kan förändra


Nu är jag hemma igen efter en dag på jobbet trots att jag inte har uträttat något så känns det ganska bra jag pallrade ju mig dit trots allt trots att det var svårt ett tag men väl på bussen så kändes det ganska bra hoppas jag har den tanken i morgon också en dag i sänder är en vinst.


Tisdag igen


Nu börjar tillvaron se lite ljusare ut Jobbat fick en rek från soc att handla mat för oj vad jobbigt den var på 338:- av rikets daler och det går inte att splitta den utan man måste handla allt på en gång

jäklar vad konstigt det blev men jag har i alla fall mat för dagen.


Onsdag igen


Börjar vänja mig med resorna bättre än att sitta hemma och uggla man träffar folk och hinner läsa en del på bussen tråkigt bara att vädret inte visar sin ljusa sida men det är klart det är ju Februari

och då kan man väll inte begära för mycket.

Nu skall jag bara laga lite käk och inta soffläge framför burken tills drömmarnas värld tar över min tillvaro.


Torsdag igen


Denna dag gav mig inte något spec, var trött efter allt resande träffade Micke,j. Fick ett kilo vidsvin

som kommer att bli en läckerhet på Lördagsnöjet.



Fredag igen


Äntligen börjar jag komma i fas med arb, och tider, reser mycket, fyra timmar om dagen men jag är som jag är jag trivs med denna konstiga tillvaro att alltid vara på väg någon stans man kan väl säga att jag är lite orolig i skälen.

Att sitta i lägenheten dagar i ända gör mig tokig. Jag har ju alltid varit en rastlös själ trots att jag längtar efter lite lugn och ro men se det går icke jag måste stadigt vara på resande fot för att få lite ro i min kropp.

Jag t,e,x tillbringar mer tid på offentliga toaletter än vad jag gör hemma, mitt hem har bara blitt en rastplats där jag kan sova och koppla av ett par timmar samt äta innan det är dax igen att ge sig utI på vägarna igen



Lördag


En dag i hemmets lugna vrå med ring så spelar vi för att senare dyka ner i diskhon med en timmes upptining gick det bra därefter en god lunch i soffan som var så skön att jag somnade framför T,v

men det va ok lite svårt att vakna bara halv fyra men med lite kaffe skall jag nog få ordning på knoppen igen


Söndag


Sista vilodagen förutom tvättstugan på förmiddagen har varit min vanliga fimprunda i Ryds församling det är ganska fattigt på den fronten nu när det är snö men tror jag klarar mig idag

i morgon skall jag köpa rulltobak så man klarar sig en tag inte för att tycker om det önskar jag kunde sluta med detta fördärv men jag jobbar på det ;-).

I morgon blir det en hektisk dag på stan mycket att fixa nu när jag får pension hoppas denna dag går fort


Av Lord Roland Love Johansson - 2 februari 2013 06:58


Jag hade tolv flaskor whisky i min källare. Emellertid tyckte ej min hustru om detta mitt spritinnehav, varför hon bad mig hälla ut alltsammans i vasken. Eftersom jag inte vågade säga emot henne, började jag mitt vanskliga arbete sålunda.
Jag drog upp korken ur den första flaskan och hällde ut innehållet i vasken med undantag av ett glas som jag drack ur.
Så drog jag korken ur den andra flaskan, hällde ut innehållet i vasken med undantag av ett glas, som jag drack ur.
Jag drog sedan korken ur den tredje flaskan, hällde ut ett glas, med undantag av det innehåll, som jag drack ur.
Så drog jag korken ur den fjärde vasken, hällde flaskan i glaset, som jag sedan drack ur. Sedan drog jag upp korken ur det nästa glaset, hällde korken i flaskan och drog ur glaset. Därefter drog jag korken ur flaskan, hällde vasken i flaskan och satte korken i flaskan med glaset och hällde whiskyn på flaskan.
Då alla flaskorna voro tomma, stödde jag huset med ena handen medan jag räknade flaskor, korkar och glas med den andra. Det blev 29 precis.
För att vara säker på min sak räknade jag en gång till. Den gången blev det 74 igen.
Då huset passerade förbi räknade jag det hela om igen och till sist alla husen, flaskorna samt vaskarna med undantag av en kork som jag hällde i huset och drack ur....

Presentation


Carpe Diem

Omröstning

Är det för mycket sport på Tv och Radio
 Ja
 Nej
 Absolut inte kunde vara mer
 Är inte intresserad av varken Tv eller sport

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Kort


Ovido - Quiz & Flashcards