Alla inlägg under april 2013

Av Lord Roland Love Johansson - 9 april 2013 14:20

Jaha då hör man på radio och TV, att dom skall höja pensionsåldern

det fattaste bara det här sliter vi ut en genaration åt gången.

Vilken tur att jag tog ut min redan nu vid 61 det gäller att vara förbiseènde.

Men efter att intagit sofflägge i två dygn för att bara vila mina ögon framför ett

antal filmer och glömma verkligheten återser jag den i dag framför spegeln att

åldern börjar ta ut sin rätt, blek, skäggig,okammat hår,och hungrig men mad tfata steg tar jag mig

till köksregionerna för en kopp kaffe kanske blir det bättre men ack det behövs en grundligare åtgärd

som en prommenad kanske samt lite frisk luft kanske kan vara en bit på vägen.

Sakt och gjort dra upp brallorna knäppa skjortan, krångla på sig dojjorna för en utflyckt i samhället

solen lyser på mina bleka kinder och värmer sådär lagom det känns som det är vår på gång.


Krokusen börjar slå ut i hörnen på huset snön är så gott som borta, trottoarerna börjas soppas efter

vinterns sandningar och hundskiten börjar att visa sig efter vinterns rastningar,en del tvättar sina bilar

andra likaså med sina fönster medans talgoxen sjunger sin vårserenad.

Vänder mina fötter hemåt för att inta en liten frukost och åter en kopp kaffe och resten av min åtgärd

så jag kan bli respekabel såsom rakning och en dusch sen jävlar skall jag nog också bli återställd från

vinterns divaliteter .

Presentation


Carpe Diem

Omröstning

Är det för mycket sport på Tv och Radio
 Ja
 Nej
 Absolut inte kunde vara mer
 Är inte intresserad av varken Tv eller sport

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Kort


Ovido - Quiz & Flashcards